duminică, 3 iunie 2012

Întâmpină-ti gândurile cu întelegere

Un gând este inofensiv atât timp cât nu credem în el. Nu gândurile noastre, ci atasamentul fată de gândurile noastre ne provoacă suferinta. A te atasa de un gând înseamnă a crede că este adevărat, fără a-l investiga. 
O credintă este un gând de care ne-am atasat, adesea cu multi ani în urmă. Majoritatea oamenilor cred că sunt ceea ce le spun gândurile lor că sunt.  Într-o zi, am constatat că nu respiram - eram respirată. Am mai observat apoi, spre uimirea mea, că nu gândeam - că, de fapt, eram gândită si că gândirea nu e ceva personal. 
Te trezesti dimineata si îti spui: „ Cred că n-am să gândesc astăzi”? Este prea târziu. Deja gândesti! 

Gândurile apar pur si simplu. Vin din neant si se duc în neant, asemenea norilor ce străbat cerul gol. Ele vin ca să treacă, nu ca să rămână. Nu ne fac nici un rău atât timp cât nu ne atasăm de ele ca si cum ar fi adevărate.
Gândurile sunt asemenea vântului, sau a frunzelor din copaci, sau a stropilor de ploaie care cad. Apar pur si simplu si, interogându-le, ne putem împrieteni cu ele. Te-ai certa cu un strop de ploaie? Stropii de ploaie nu sunt personali, si nici gândurile. Odată ce întâmpini o idee dureroasă cu întelegere, data viitoare când apare, s-ar putea să ti se pară interesantă. Ceea ce obisnuia să fie un cosmar este acum doar interesant. Data viitoare când îsi face aparitia, s-ar putea să o găsesti nostimă. Data viitoare, s-ar putea să nici n-o observi. Aceasta e puterea iubirii fată de ceea ce este.   Katie Byron - Iubeste Ceea Ce Este 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu